Recomandări pentru buna funcționare a turbosuflantelor – Filtrul de aer

Continuăm seria de sfaturi utile pentru buna funcționare a turbosuflantei, axându-ne de data aceasta pe filtrul de aer.

Filtrul de aer este una dintre cele mai importante componentele ale motorului, ce influențează în mod direct funcționarea corectă a motorului și implicit a turbosuflantei. Filtrul de aer este legat direct de turbosuflantă prin tubulatura de aspirație, care este conectată și cu carterul motorului. Prin acestă legatură se face recircularea gazelor din carter, rezultate din funcționarea motorului.

Filtrul de aer trebuie să fie curat pentru o respirație bună a motorului, care foltrează aerul și reține toate particulele de praf, fum etc. Problemele turbosuflantei apar în cazul în care filtrul de aer este înfundat deoarece turbosuflanta nu poate aspira cantitatea de aer necesară și o depresiune mare se formează între filtru și turbosuflantă. În acestă situație apare un fenomen de aspirație a uleiului din carcasa lagăr prin fanta segmentului de etanșare la partea compresor, care este trimis către intercooler. În acest caz veți găsi ulei în tubulatura de refulare ulei către intercooler și către galeria de aspirație. În această situație se recomandă schimbarea filtrului de aer de două ori pe an: toamna când începe sezonul umed și rece și primăvara.

Filtrul de vară se poate utiliza și vara următoare fără probleme, în timp ce cel de iarnă este recomandat să fie ținut într-un spațiu uscat, curățat și utilizat din nou.

Un alt pas important este reprezentat de inspectarea periodică a filtrului de aer împreună cu carcasa filtrului, tubulatura de aspirație și colierele de fixare. După verificare ele trebuie curățate cu aspiratorul nu cu aer sub presiune pentru a elimina eventualele particule din acele zone. Orice neetanșeitate sau fisură poate duce la distrugerea turbosulantei datorită unor particule rămase în zona de aspirație aer.

În cazul unor siutații în care s-a distrus rotorul compresor, bucățile din rotor sunt aspirate de filtrul de aer și nu sant suflate în intercooler. Orice particule apsirate de turbină nu trec de intercooler către motor, ci rămân în bazin.

Astfel, trebuie să folosiți numai filtre originale și să le verificati periodic. O atenție sporită trebuie accordată iarna când mașinile staționează în parcări deschise când datorită gerului se pot forma bile de gheață în tubulatura de aspirație ce pot lovi și distruge rotorul compresor la pornirea motorului. Pentru a evita astfel de situații, porniți motorul și lăsați-l să funcționeze câteva minute până se echilibrează temperaturile. Dacă observați ulei în aspirația turbinei, acesta provine din motor odată cu gazele de carter și vă atenționează asupra stării de uzură a motorului.

Pentru mai multe informații sau un consult de specialitate, nu ezitați să ne contactați.

Str. Nucului Nr. 28, Brașov
Tel: 0268338130 / 0723395051
www.turbocenter.ro

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *