Recomandări pentru buna funcționare a turbosuflantelor – Intercooler

Continuăm seria de sfaturi utile pentru buna funcționare a turbosuflantei, axându-ne de data aceasta pe intercooler.

Vă aducem în atenție o problemă de care puțini mecanici țin seama. Din punct de vedere tehnic turbosuflantele funcționează corect la presiunea uleiului din motor de minim 4 bari. Sub această presiune turbina nu mai funcționează în condiții bune. Uleiul asigură ungerea lagarelor, răcirea turbosuflantei și ungerea segmenților. În funcționare există o pierdere normală de ulei pe fanta segmenților, compresorului și turbinei. Vaporii de ulei care se elimină pe partea compresorului se colectează în intercooler.

Din acest motiv, după aproximativ 70.000 – 80.000 km, orice mașină va prezenta ulei pe tubulatura ce leagă turbina de intercooler și mai departe către galeria de aspirație.

Tubulatura și intercooler-ul trebuie spălate periodic cu diluant, tricloretilenă sau benzină. Surprize neplăcute pot apărea dacă această operațiune nu este efectuată periodic. Spre exemplu, în cazul în care se acumulează o cantitate mai mare de ulei, acesta poate intra în camera de ardere și poate provoca o autoaprindere a uleiului. În această situație, motorul se supraturează și nu mai poate fi oprit. Oprirea se poate realiza doar dacă se scoate cheia din contact și se bagă în viteza pentru oprirea motorului. Această operațiune este recomandată pentru a elimina eventualele probleme. 

Pentru mai multe informații sau un consult de specialitate, nu ezitați să ne contactați.

Str. Nucului Nr. 28, Brașov
Tel: 0268338130 / 0723395051
www.turbocenter.ro

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *