Sfaturi pentru prevenirea defectării turbosuflantei Dacia Logan 1.5 L 48 KW – 60 KW

54359700000  54359710000  54359880000  54359700002  54359710002  54359880002

OEM: 8200578317  8200351439  8200022735  8200409030  7701473673  7711135039 8200578338 8200119854 8200409037 8200351471 82001895536 8200409838 8200189536 7701473122 7711135037 8200409830 8200578317 8200578338 409838H118218

În primul rând, de reținut este faptul că o turbosuflantă nu se distruge din cauza unor defecte de fabricație. Turbina fiind legată de motor, funcționarea ei este condiționată strict de funcționarea corectă a motorului și de starea acestuia. Adică: sistemul de ungere să funcționeze în parametri, ulei corespunzător, sistemul de aspirație curat, sistemul de evacuare a gazelor în stare bună, sistemul de alimentare cu combustibil în stare bună.

Din analiza defectelor semnalate, vă recomandăm următoarele:

La demontarea turbosuflantei 54359700000 de pe motor, analizați cu atenție cauzele ce au generat distrugerea turbosuflantei.

În cazul în care nu aveți toate elementele, apelați la serviciile noastre pentru constatare.

Pentru a evita unele neplaceri, trebuie să respectați următoarele REGULI:

  • Demontați baia de ulei, spălați sita de la sorbul pompei de ungere;
  • Demontați coducta de ungere a turbosuflantei și curățați-o de calamină, suflați cu aer pe o hârtie și asigurați-vă că nu mai apar particule și conducta este curată;
  • Înlocuiți filtrul de ulei;
  • Înlocuiți uleiul;
  • Porniți motorul fără a monta turbina și colectați aprox. 0,5 l de ulei pentru a elimina orice urmă de poluare a uleiului ce intră în turbină;
  • Curățați tubulatura de aspirație și carcasa filtrului de aer prin aspirație cu aspiratorul, nu folosiți presiunea de aer de la compresor;
  • Montați turbina pe motor, faceți toate legăturile, inclusiv tubulatura de aspirație, cu filtrul de aer, după care porniți motorul în 2 etape. Prima etapă, o pornire scurtă pentru amorsarea sistemului de ungere. Apoi pornire și lăsați motorul la ralanti 2-4 minute;
  • După aproximativ 50 – 60 km, schimbați din nou filtrul de ulei, pentru a avea garanția că au fost eliminate toate particulele dure din ulei și sistemul funcționează corect;
  • Atenție, presiunea de ungere nu trebuie să fie mai mică de 4 bari;

Aceste recomandări sunt valabile pentru orice tip de autoturism, dar în mod deosebit pentru LOGAN, PEUGEOT, CITROEN;

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *