Atenție la turbosuflantele Dacia LOGAN 1.5 L 48 KW – 60 KW

54359700000  54359710000  54359880000  54359700002  54359710002  54359880002

OEM: 8200578317  8200351439  8200022735  8200409030  7701473673  7711135039  8200578338  8200119854  8200409037  8200351471  82001895536  8200409838  8200189536  7701473122  7711135037  8200409830  8200578317  8200578338  409838H118218

Dorim să vă aducem în atenție principalele probleme ce pot să apară în funcționarea turbosuflantei Dacia Logan 54359700000 și cauzele ce pot genera aceste defecte:

Defecte pe aspirația turbosuflantei

  • Aspirație corp străin dur

 

Se observă paleții rotorului compresor loviți sau chiar distruși total din cauza aspirării unor corpuri străine dure.

  • Aspirație corp străin elastic (cauciuc, hârtie, particule silicon ..etc.)

 

Se observă o ușoară deformare a paleților rotorului compresor.

  • Filtru de aer înfundat

 

Paleții rotorului compresor tind să se curbeze datorită vacuumului produs.

 

Defecte pe partea turbină

  • Corp ieșit din motor:

– supapă ruptă;
– scaun supapă;
– diuza injector.

  • Părți din galeria de evacuare

 

  • Eliminarea aluminiului topit din motor din cauza topirii pistonului și supraîncălzirii gazelor de evacuare, ardere incompletă a combustibilului în camera de ardere.

 

Lagăr axial și radial

  • ulei necorespunzător calitativ.
  • presiune de ungere sub limitele admise.
  • ulei poluat cu particule dure rezultate din uzura motorului.
  • filtre de ulei necorespunzătoare.
  • canalele de ungere din turbosuflantă obturate cu calamină sau silicon.

 

Între aceste lagăre și axul rotorului turbină se formează o peliculă foarte fină de ulei pe care rotorul turbină se rotește. Dacă uleiul prezintă impurități, atunci apare uzura acestor lagăre.

Rotor turbină ax.

  • Ulei poluat.

 

Uleiul cu impurități, în mod deosebit calamina rezultată din arderea uleiului, în zona de acționare a segmenților, duce la uzuri accentuate pe suprafețele active ale segmenților rotorului turbină.
Pentru a înlătura această cauză, folosiți ulei de motor de bună calitate și schimbați uleiul la termenele prescrise de producătorul motorului.

  • Lipsă presiune ulei.

 

Apare în cazul în care motorul nu este lubrifiat sau nu este turat, axul tinde să se albăstrească din cauza lipsei ungerii.

  • Ulei necorespunzător.
  • Silicon pe intrare ulei.

 

Carcasă turbină

  • Fisuri în zona de acționare a gazelor din cauza solicitării termice, ca rezultat al arderii motorinei nearse în camera de ardere (injectoare defecte).
  • Fisuri în zona de închidere a supapei din carcasa turbină, din cauza temperaturii gazelor de evacuare.

 

Carcasă lagăr

  • Uzură în zona de etanșare a segmenților de pe partea turbinei.
  • Canalele de ungere înfundate cu calamină sau silicon.
  • Uzură în zona de lucru a lagărelor radiale.
  • Fisuri în carcasă din cauza lipsei presiunii de ungere sau ulei necorespunzător.

 

Carcasă compresor

 

Carcasă compresor deteriorată din cauza aspirării unor corpuri străine.

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *