Atenție la uleiul degradat!

Informație utilă pentru deținătorii de camioane IVECO cu motor Cursor și nu numai

Uneori există posibilitatea ca o turbosuflantă nouă și originală să fie declarată necorespunzătoare după o perioadă scurtă de funcționare. Un prim semn poate consta în scurgeri de ulei pe partea de evacuare și către intercooler. Studiile făcute de firma producătoare au dovedit însă că acest fenomen apare doar în cazul în care sunt probleme la motor și nu din cauza calității turbosuflantelor.

Vă prezentam un caz concret ce a fost generat de nerespectarea regulilor de întreținere a mijlocului de transport.

În luna august 2013 am livrat o turbosuflantă pentru un motor Cursor 13. Clientul însă a montat turbina pe motor fără a stabili cauza ce a generat distrugerea celei originale, așa cum este recomandat. La prima cursă a clientului către Bulgaria s-au observat scurgeri masive de ulei pe partea de evacuare, potrivit declarației acestuia. Clientul ne prezintă situația și returnează turbina pentru cercetare.

La prima inspecție constatăm că turbina avea ulei și praf în zona de aspirație a aerului dinspre filtrul de aer, indicând faptul că turbulatura de aspirație nu este etanșă. Acest lucru indică probleme la motor care generează gaze de carter ce ies pe epurator.

La demontarea turbosuflantei constatăm că în turbosuflantă nu era ulei curat ci o pastă asemănătoare vaselinei, ceea ce ne-a indicat faptul că în motor a avut loc un amestec de produse în ulei și a dus la degradarea acestuia. După ce am curățat turbina, am predat-o clientului în stare bună, informându-l despre problemele constatate și măsurile pe care trebuie să le ia pentru a nu mai întâmpina neplăceri.

Clinetul a montat turbosuflanta dar din cauza faptului că nu a făcut nicio intervenție, la pornire a observat același fenomen. Acesta a revenit cu turbina pentru o nouă diagnosticare.  Am constatat însă aceeași problemă: prin turbină nu circula ulei, ci o pastă.

Am  încercat să aflăm ce anume s-a întâmplat. În urma discuției, am aflat că în urma pierderii de ulei pe care a observat-o, clientul a cumpărat un ulei necorespunzător de pe traseu și a completat cu acesta. Mai mult, în ulei am găsit și urme de antigel. I-am explicat că acest amestec a degradat uleiul din motor transformându-l într-o pastă care nu mai asigura ungerea motorului și bloca tot sistemul.

Problema era astfel la motor, nu la turbosuflantă iar dacă nu se luau măsuri problema ar fi persistat.

În urma prezentării acestui caz vă atragem atenția asupra completării uleiului de motor. Nu utilizați alt ulei decât cel original și nu amestecați uleiurile întrucât substanța rezultată poate degrada total uleiul, blocând sistemul de ungere!

În cazul în care sunt defecțiuni pe motor și se amestecă uleiul cu antigelul, faceți obligatoriu imediat o spălare a sistemului de ungere a motorului și înlocuiți uleiul!

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *